|
Uchwała nr 03/15/16 Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Zbrosławicach z dnia 20.kwietnia 2016 r w sprawie zmian w statucie Zespołu
Działając na podstawie:
- Ustawy o systemie oświaty z 07.września 1991r (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z poź zm.)
- Roporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół ( DZ.U nr 61,poz.624 z poń. zm.)
Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół w Zbrosławicach uchwala:
W Statucie Zespołu Szkół w Zbrosławicach wprowadza się następujące zmiany:
§52 otrzymuje brzmienie:
- Szkoła bezpłatnie udostępnia uczniom telefon znajdujący się w sekretariacie w celu przekazania ważnych informacji.
- Uczniowie przynoszą do szkoły telefony komórkowe i inny sprzęt elektroniczny , za zgodą rodziców, na własną odpowiedzialność. Szkoła nie odpowiada za zniszczenie , zgubienie czy kradzież sprzętu przyniesionego przez ucznia.
- Zasady korzystania ze sprzętu podczas wycieczek szkolnych określa kierownik wyjazdu z tym, że:
- uczniowie zabierają sprzęt za zgodą rodziców,
- opiekunowie wyjazdu nie ponoszą odpowiedzialności za jego zgubienie, zniszczenie , kradzież
- W czasie zajęć szkolnych i przerw międzylekcyjnych obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. Urządzenia muszą być wyłączone i schowane w plecaku.
- Użycie przez ucznia telefonu komórkowego podczas zajęć lekcyjnych lub przerw możliwe jest wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych, po uprzednim uzyskaniu zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia lub nauczyciela dyżurującego .
- W celu porozumienia się w ważnych sprawach rodzinnych, uczeń może skorzystać z telefonu komórkowego lub innego urządzenia po zakończonych zajęciach w oznaczonym miejscu.
- Jeżeli uczeń nie przestrzega zapisu pkt 4 , poprzez nauczyciela, oddaje urządzenie wyłączając go, dyrektorowi Zespołu.
- Po zakończonych wszystkich zajęciach w danym dniu, uczeń zgłasza się po odbiór urządzenia do dyrektora szkoły .
- W przypadku ponownego nie przestrzegania przez ucznia zapisu pkt 4 , po odbiór urządzenia do dyrektora zgłasza się rodzic dziecka.
- W przypadku gdy sytuacja powtórzy się po raz trzeci, po odbiór urządzenia do dyrektora szkoły zgłasza się rodzic dziecka, a uczeń otrzymuje 3 punkty karne z zachowania.
- W przypadku kolejnych naruszeń przez ucznia zapisu pkt 4, po odbiór urządzenia do dyrektora zgłasza się rodzic dziecka, a uczniowi obniżona zostaje ocena z zachowania o jeden stopień do oceny nagannej włącznie.
- Zasady korzystania z urządzeń przez uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej , biorąc pod uwagę powyższe zapisy, ustalają w porozumieniu z rodzicami, wychowawcy klas.
|